none 6945.28.78.73none info[at]netcreation[dot]gr

GDPR, ο νέος κανονισμός για τα προσωπικά δεδομένα που θα τεθεί σε ισχύ από 25/5/18 και έχει κάνει πολλούς να "τρέχουν"

Ο νέος κανονισμός της Ε.Ε. που αφορά τα προσωπικά δεδομένα και είναι γνωστός ως GDPR (General Data Protection Regulation), αλλάζει ριζικά και αυστηροποιεί πολλά πράγματα από αυτά που μέχρι σήμερα γνωρίζαμε!

gdprΤι είναι όμως αυτό που έχει κάνει πολλές εταιρείες και οργανισμούς να "τρέχουν" στην κυριολεξία και να μη προλαβαίνουν, αφού η ισχύς του κανονισμού ξεκινάει από 25/5/18. Αυτό σημαίνει ότι όσοι δεν προσαρμοστούν άμεσα με το νέο αυτό κανονισμό της Ε.Ε. κινδυνεύουν με πρόστιμα ύψους 4% του ετήσιου κύκλου εργασιών τους ή 20 εκατομμύρια ευρώ! (όποιο από τα δύο δύο ποσά είναι υψηλότερο). Ποιες όμως είναι οι βασικές αλλαγές που επιφέρει ο νέος αυστηρός κανονισμός;

  1. Έδρα της εταιρείας - οργανισμού εκτός Ε.Ε. Μέχρι σήμερα αν η έδρα της εταιρείας ή του οργανισμού  ήταν εκτός Ε.Ε. απαλλάσονταν από τους όρους και τους κανονισμούς που ίσχυαν, αφού μεταφέρονταν οι ευθύνες στην έδρα της μητρικής εταιρείας. Αυτό από τις 25/5/18 καταργείται πλήρως και πλέον κάθε εταιρεία που απευθύνεται σε πολίτες φυσικά πρόσωπα της Ε.Ε. είναι υποχρεωμένη να προσαρμοστεί στο νέο κανονισμό.
  2. Ορισμός DPO (Data Protection Officer). Θεσπίζεται ο ρόλος του DPO του υπεύθυνου δηλαδή ασφαλείας των δεδομένων, ο οποίος δεν θα είναι το ίδιο άτομο με τον υπεύθυνο κινδύνων (risk officer) και δεν θα ανήκει σε κάποιο από τα ήδη υπάρχοντα τμήματα μηχανοργάνωσης (ΙΤ) του οργανισμού.
  3. Παραβίαση προσωπικών δεδομένων. Μέχρι σήμερα, σε ορισμένες χώρες της Ε.Ε., αν ένας οργανισμός ή μια εταιρεία είχε υποστεί κλοπή ή παραβίαση δεδομένων πελατών της, δεν ήταν υποχρεωμένη να το δημοσιοποιήσει. Βέβαια, αυτό γινόταν σε πολλές περιπτώσεις για λόγους ηθικής αλλά και δεοντολογίας, ειδικά αν η παραβίαση αφορούσε ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα ή υπήρχε μεγάλος κίνδυνος να διαρρεύσει. Τώρα με τον νέο κανονισμό GDPR, η δημοσιοποίηση μιας παραβίασης (hacking) είναι υποχρεωτική και μάλιστα πρέπει να γίνει η αναφορά της εντός 72 ωρών, αλλιώς η εταιρεία βρίσκεται αντιμέτωπη με τα προαναφερθέντα πρόστιμα. Εδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι μέχρι τώρα ο μέσος χρόνος που απαιτείται για την ανίχνευση μιας παραβίασης σε έναν οργανισμό είναι 191 ημέρες.
  4. Τρόποι αντιμετώπισης παραβιάσεων. Στην παραπάνω περίπτωση δηλαδή σε πιθανή παραβίαση δεδομένων κάποιας εταιρείας ή κάποιου οργανισμού θα πρέπει να κάνουν τις σχετικές ανακοινώσεις και να απαντήσουν σε ερωτήσεις του τύπου «Ποια στοιχεία εκλάπησαν;», «Τι θα κάνετε τώρα;» ή «Μπορείτε να μας διαβεβαιώσετε ότι δεν θα ξανασυμβεί αυτό;». Στην περίπτωση αυτή οι απαντήσεις οι οποίες θα δοθούν θα πρέπει να είναι πολύ πειστικές, αλλιώς επιβάλονται υψηλά πρόστιμα.
  5. Δικαίωμα στη λήθη. Με το νέο κανονισμό ο κάθε πελάτης μιας εταιρείας - επιχείρησης - οργανισμού που έχει δώσει προσωπικά δεδομένα σε αυτή έχει δικαίωμα να αιτηθεί την πλήρη διαγραφή αυτών από τη βάση δεδομένων της εταιρείας και οποιασδήποτε άλλης τρίτης εταιρείας που συνεργάζεται με αυτή και μεταφέρονται τα δεδομένα των πελατών. Σε αντίθετη περίπτωση επιβάλονται πρόστιμα. Σε αυτό το σημείο πρέπει να πούμε ότι δεν χρειάζεται να ζητούνται και να αποθηκεύονται προσωπικά δεδομένα που δεν είναι απαραίτητα για την παροχή της όποιας υπηρεσίας προσφέρει η εταιρεία.

gdpr dpo

Αυτές είναι κάποιες από τις σημαντικότερες αλλαγές που επιφέρει ο GDPR αλλά υπάρχουν αρκετά πράγματα ακόμα που μπορεί κάποιος να διαβάσει και να ενημερωθεί στην επίσημη σελίδα του κανονισμού της Ε.Ε.

Μπορεί να σας ενδιαφέρει

Κι όμως το facebook παρακολουθεί και την offline ζωή μας!

Μια έκθεση που δημοσιεύθηκε πρόσφατα από το ProPublica, δείχνει πως το γνωστό σε όλους κοινωνικό δίκτυο, προσπαθεί να συλλέξει πληροφορίες σχετικά με τις offline δραστηριότητές μας!

Περισσότερα...

Λεπτομέρειες για τη μεγαλύτερη επίθεση DDoS στον κόσμο!

Πριν από μέρες στην δημοσίευση με τίτλο «Επίθεση DDoS ρίχνει New York Times, Reddit, Twitter, Spotify & eBay» ανακοινώσαμε την επιτυχημένη επίθεση στην εταιρεία Dyn, μια επίθεση που έκανε το διαδίκτυο να "γονατίσει".

Περισσότερα...

Ηλεκτρονικό κατάστημα, ποια διαφήμιση συμφέρει και είναι αποδοτική;

Ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία που κρίνουν την πορεία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος είναι οι επιλογές που γίνονται στην προώθησή του. Ποια πλατφόρμα όμως είναι αποδοτική ώστε να φέρει τον απαιτούμενο όγκο μετατροπών - πωλήσεων στην προσπάθεια να αυξηθούν τα κέρδη που πιθανών υπάρχουν ή δεν υπάρχουν.

Περισσότερα...

Πως μπορούν να σας χακάρουν ακόμα και μέσω του ηλεκτρονικού τσιγάρου!

Να λοιπόν ένας καλός λόγος για να κόψετε το κάπνισμα, όσοι δεν το έχετε ήδη κάνει. Σας ακούγεται απίστευτο αλλά είναι αληθινό.

Περισσότερα...

Πως θα περιηγηθείτε "ανώνυμα" στο διαδίκτυο

Θέλετε να "κατεβάσετε" ταινίες αλλά φοβάστε για τα "ψηφιακά ίχνη" που θα αφήσετε;

Περισσότερα...

Ο Opera Neon μας δείχνει το μέλλον στην πλοήγηση στο διαδίκτυο [video]

Μέσα στο 2017 θα ξεκινήσει το λανσάρισμα του ο Opera Neon, ο νέος browser που πηγαίνει την έννοια της πλοήγησης στο διαδίκτυο σε άλλο επίπεδο από αυτό που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα.

Περισσότερα...

Καταιγιστικές αλλαγές στα smartphones λόγω τεχνητής νοημοσύνης

Καταιγιστικές αλλαγές, πολλές από τις οποίες είναι ήδη ορατές στην καθημερινότητα μας επιφέρει η υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης (artificial intelligence ή AI).

Περισσότερα...

Google και Facebook ξέρουν τα πάντα για σένα!

Φαντάζει τρομακτικό αλλά ναι είναι αλήθεια, δεν μπορείς πλέον να τους κρυφτείς, ξέρουν τα πάντα για σένα. Μόνο αν γυρίσεις στις σπηλιές έχεις μια ελπίδα να γλυτώσεις.

Περισσότερα...

Στις υπηρεσίες σας

Όλη η σύγχρονη γνώση & τεχνολογία!

tools small

Απόψεις

none

Η ευφυϊα στους ανθρώπους είναι όπως ο σπινθήρας στις πέτρες. Η παραμικρή πρόσκρουση την φανερώνει. (ΣΑΙΞΠΗΡ)

none

Ενώ τα περισσότερα παιδιά είναι έξυπνα, οι περισσότεροι ενήλικες είναι κουτοί. Άρα θα πρέπει να φταίει η εκπαίδευση. (ΔΟΥΜΑΣ Α.)

Επικοινωνία

  • none logo footerNetcreation.gr
  • none Ξάνθη, Ελλάδα
  • none 6945.28.78.73
  • none info[at]netcreation[dot]gr
  • none Δευτέρα - Σάββατο:
  • none09:00 - 21:00