none 6945.28.78.73none info[at]netcreation[dot]gr

GDPR, ο νέος κανονισμός για τα προσωπικά δεδομένα που θα τεθεί σε ισχύ από 25/5/18 και έχει κάνει πολλούς να "τρέχουν"

Ο νέος κανονισμός της Ε.Ε. που αφορά τα προσωπικά δεδομένα και είναι γνωστός ως GDPR (General Data Protection Regulation), αλλάζει ριζικά και αυστηροποιεί πολλά πράγματα από αυτά που μέχρι σήμερα γνωρίζαμε!

gdprΤι είναι όμως αυτό που έχει κάνει πολλές εταιρείες και οργανισμούς να "τρέχουν" στην κυριολεξία και να μη προλαβαίνουν, αφού η ισχύς του κανονισμού ξεκινάει από 25/5/18. Αυτό σημαίνει ότι όσοι δεν προσαρμοστούν άμεσα με το νέο αυτό κανονισμό της Ε.Ε. κινδυνεύουν με πρόστιμα ύψους 4% του ετήσιου κύκλου εργασιών τους ή 20 εκατομμύρια ευρώ! (όποιο από τα δύο δύο ποσά είναι υψηλότερο). Ποιες όμως είναι οι βασικές αλλαγές που επιφέρει ο νέος αυστηρός κανονισμός;

  1. Έδρα της εταιρείας - οργανισμού εκτός Ε.Ε. Μέχρι σήμερα αν η έδρα της εταιρείας ή του οργανισμού  ήταν εκτός Ε.Ε. απαλλάσονταν από τους όρους και τους κανονισμούς που ίσχυαν, αφού μεταφέρονταν οι ευθύνες στην έδρα της μητρικής εταιρείας. Αυτό από τις 25/5/18 καταργείται πλήρως και πλέον κάθε εταιρεία που απευθύνεται σε πολίτες φυσικά πρόσωπα της Ε.Ε. είναι υποχρεωμένη να προσαρμοστεί στο νέο κανονισμό.
  2. Ορισμός DPO (Data Protection Officer). Θεσπίζεται ο ρόλος του DPO του υπεύθυνου δηλαδή ασφαλείας των δεδομένων, ο οποίος δεν θα είναι το ίδιο άτομο με τον υπεύθυνο κινδύνων (risk officer) και δεν θα ανήκει σε κάποιο από τα ήδη υπάρχοντα τμήματα μηχανοργάνωσης (ΙΤ) του οργανισμού.
  3. Παραβίαση προσωπικών δεδομένων. Μέχρι σήμερα, σε ορισμένες χώρες της Ε.Ε., αν ένας οργανισμός ή μια εταιρεία είχε υποστεί κλοπή ή παραβίαση δεδομένων πελατών της, δεν ήταν υποχρεωμένη να το δημοσιοποιήσει. Βέβαια, αυτό γινόταν σε πολλές περιπτώσεις για λόγους ηθικής αλλά και δεοντολογίας, ειδικά αν η παραβίαση αφορούσε ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα ή υπήρχε μεγάλος κίνδυνος να διαρρεύσει. Τώρα με τον νέο κανονισμό GDPR, η δημοσιοποίηση μιας παραβίασης (hacking) είναι υποχρεωτική και μάλιστα πρέπει να γίνει η αναφορά της εντός 72 ωρών, αλλιώς η εταιρεία βρίσκεται αντιμέτωπη με τα προαναφερθέντα πρόστιμα. Εδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι μέχρι τώρα ο μέσος χρόνος που απαιτείται για την ανίχνευση μιας παραβίασης σε έναν οργανισμό είναι 191 ημέρες.
  4. Τρόποι αντιμετώπισης παραβιάσεων. Στην παραπάνω περίπτωση δηλαδή σε πιθανή παραβίαση δεδομένων κάποιας εταιρείας ή κάποιου οργανισμού θα πρέπει να κάνουν τις σχετικές ανακοινώσεις και να απαντήσουν σε ερωτήσεις του τύπου «Ποια στοιχεία εκλάπησαν;», «Τι θα κάνετε τώρα;» ή «Μπορείτε να μας διαβεβαιώσετε ότι δεν θα ξανασυμβεί αυτό;». Στην περίπτωση αυτή οι απαντήσεις οι οποίες θα δοθούν θα πρέπει να είναι πολύ πειστικές, αλλιώς επιβάλονται υψηλά πρόστιμα.
  5. Δικαίωμα στη λήθη. Με το νέο κανονισμό ο κάθε πελάτης μιας εταιρείας - επιχείρησης - οργανισμού που έχει δώσει προσωπικά δεδομένα σε αυτή έχει δικαίωμα να αιτηθεί την πλήρη διαγραφή αυτών από τη βάση δεδομένων της εταιρείας και οποιασδήποτε άλλης τρίτης εταιρείας που συνεργάζεται με αυτή και μεταφέρονται τα δεδομένα των πελατών. Σε αντίθετη περίπτωση επιβάλονται πρόστιμα. Σε αυτό το σημείο πρέπει να πούμε ότι δεν χρειάζεται να ζητούνται και να αποθηκεύονται προσωπικά δεδομένα που δεν είναι απαραίτητα για την παροχή της όποιας υπηρεσίας προσφέρει η εταιρεία.

gdpr dpo

Αυτές είναι κάποιες από τις σημαντικότερες αλλαγές που επιφέρει ο GDPR αλλά υπάρχουν αρκετά πράγματα ακόμα που μπορεί κάποιος να διαβάσει και να ενημερωθεί στην επίσημη σελίδα του κανονισμού της Ε.Ε.

Μπορεί να σας ενδιαφέρει

Δείτε πως και αν μπορείτε να διαγράψετε τους λογαριασμούς σας σε όλες τις εφαρμογές/ιστοσελίδες

Μετά από τόσα χρόνια ενασχόλησής μας με τον κόσμο του διαδικτύου δεν είναι λίγες οι εφαρμογές και οι ιστότοποι που έχουμε κάνει εγγραφή. Ήδη έχει χαθεί η μπάλα που λένε και φανταστείτε τι θα γίνει μερικά χρόνια αργότερα.

Περισσότερα...

Κι όμως το facebook παρακολουθεί και την offline ζωή μας!

Μια έκθεση που δημοσιεύθηκε πρόσφατα από το ProPublica, δείχνει πως το γνωστό σε όλους κοινωνικό δίκτυο, προσπαθεί να συλλέξει πληροφορίες σχετικά με τις offline δραστηριότητές μας!

Περισσότερα...

Οι καλύτερες VPN υπηρεσίες, δωρεάν ή επί πληρωμή

Με όλα αυτά που ακούμε καθημερινά, ολοένα και περισσότεροι από εμάς στρέφονται σε υπηρεσίες VPN, ψάχνοντας για την καλύτερη και ασφαλέστερη πλοήγηση στο διαδίκτυο.

Περισσότερα...

Ηλεκτρονικό Κατάστημα, Τι πρέπει να γνωρίζω και τι να προσέξω πριν ξεκινήσω

Η εποχή που περιμέναμε τον πελάτη με ανυπομονησία να ανοίξει την πόρτα του καταστήματός μας, έχει περάσει. Οι παραδοσιακοί τρόποι πώλησης των προϊόντων και υπηρεσιών έχουν φύγει ανεπιστρεπτί.

Περισσότερα...

Ενισχύεται η προστασία των καταναλωτών στις διαδικτυακές αγορές

Αύριο Τρίτη 14-11-17 θα τεθέι σε ψηφοφορία ο νέος κανονισμός ενίσχυσης της προστασίας των καταναλωτών από τις απάτες και την ταχύτερη ανίχνευση των εμπόρων που εφαρμόζουν αθέμιτες πρακτικές.

Περισσότερα...

Δείτε πως ήταν μερικά από τα δημοφιλέστερα sites του πλανήτη όταν πρωτοξεκίνησαν! (pics)

Πλέον τα επισκεπτόμαστε σχεδόν καθημερινά, ενώ ανήκουν (ή άνηκαν στο πρόσφατο παρελθόν) στους πιο δημοφιλείς ιστότοπους του πλανήτη με εκατομμύρια επισκέψεις ημερησίως.

Περισσότερα...

Βελτιώστε την αναζήτησή που κάνετε στο Google [tips]

Όταν κάνουμε μια αναζήτηση στο διαδίκτυο υπάρχουν μερικά μικρά τεχνάσματα που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε πετυχαίνοντας καλύτερα και πιο ουσιαστικά αποτελέσματα

Περισσότερα...

Έτσι μετατρέπουν τα προσωπικά μας δεδομένα σε προϊόν προς πώληση!

Πρόσφατα λανσαρίστηκε μια μέα ηλεκτρονική οδοντόβουρτσα από την Oral-B του ομίλου Procter & Gamble, η οποία μέσω Bluetooth μπορεί να συνδεθεί με το smartphone στηριζόμενη στην αντίστοιχη εφαρμογή που τη συνοδεύει.

Περισσότερα...

Στις υπηρεσίες σας

Όλη η σύγχρονη γνώση & τεχνολογία!

tools small

Απόψεις

none

Η ευφυϊα στους ανθρώπους είναι όπως ο σπινθήρας στις πέτρες. Η παραμικρή πρόσκρουση την φανερώνει. (ΣΑΙΞΠΗΡ)

none

Ενώ τα περισσότερα παιδιά είναι έξυπνα, οι περισσότεροι ενήλικες είναι κουτοί. Άρα θα πρέπει να φταίει η εκπαίδευση. (ΔΟΥΜΑΣ Α.)

Επικοινωνία

  • none logo footerNetcreation.gr
  • none Ξάνθη, Ελλάδα
  • none 6945.28.78.73
  • none info[at]netcreation[dot]gr
  • none Δευτέρα - Σάββατο:
  • none09:00 - 21:00